Affiliate Marketing: ce este, cum funcționează și cum să începeți
Unii oameni își aduc aminte de 1990 ca o perioadă de creștere extraordinară pentru muzica grunge și filmele Jim Carrey. În timp ce aceasta poate fi considerată o chestiune separată, majoritatea consumatorilor au fost impresionați și încântați de marea tehnologie numită „World Wide Web” (numită pur și simplu „Internet”, web, vastul ocean digital de informații la îndemâna). Și cu toată această nouă tehnologie disponibilă, companiile și-au dat seama că au o nouă oportunitate de a-și comercializa produsele și serviciile pentru consumatori către milioanele de site-uri web pe care le-au vizitat în fiecare zi.
Odată cu nașterea motoarelor de căutare la mijlocul anilor ‘90, Internetul s-a transformat într-un adevărat comerț online în masă, o adevărată mașină de informare.
Proprietarii de site-uri web creau conținut și ofereau beneficii diverse vizitatorilor lor și, prin urmare, doreau să fie răsplătiți pentru munca lor grea. Formele de publicitate online au crescut dramatic și s-a născut celebrul Affiliate Marketing.
Ce este affiliate marketing și cum funcționează?
Affiliate marketing poate fi definit ca o adevărată relație între trei părți: Advertiser, Publisher și Consumer.
Advertiser: în lumea affiliate marketing, un advertiser poate fi o companie care vinde un produs precum bilete de avion, genți, mașini de lux sau o companie de asigurări care oferă servicii. Cel mai important lucru de reținut este că un advertiser plătește alte persoane pentru a vă ajuta să vindeți și să vă promovați afacerea și produsul.
Publisher: Un publisher este o persoană sau o companie care promovează produse publicitare sau schimb de servicii pentru a câștiga un comision. Un advertiser decide să lucreze cu un publisher și ulterior oferă acestuia anumite modele creative sub formă de link-uri, bannere, anunțuri text sau numere de telefon unice pe care un publisher le încorporează pe site-ul web.
Consumer: Componenta finală care completează triunghiul de afiliere este Cumpărătorul. Consumer-ul este singurul care vede în prezent anunțul specific creat special pentru produs și apoi realizează o acțiune (făcând click pe un link sau completând un formular de informații) care pornește de pe site-ul web al Publisher-ului pentru a ajunge la Advertiser, pentru finalizarea conversiei.
Affiliate Marketing se poate spune că este una dintre cele mai vechi forme de marketing în care consultați pe cineva pentru a-și promova produsul online și când un client probabil cumpără produsul la recomandarea dvs., primiți un comision pentru vânzarea făcută. Este un program bazat pe Performance Marketing unde un partener extern este răsplătit cu un comision pentru a obține un anumit rezultat față de un advertiser. Comerciantul este persoana sau compania care creează și dezvoltă produsul.
Deși, primul program de afiliere a fost dezvoltat în 1991, Amazon’s Associates Program, lansat în 1996, a fost recunoscut drept cel mai vechi și unitar model.
Deoarece comerțul online a crescut de-a lungul anilor, Affiliate Marketing-ul a procedat la fel. Astfel, a fost încorporat în strategia de marketing digital a celor mai importante 500 de companii precum Apple, Macy’s și Target.
Să vedem cum funcționează această formă specială de marketing.
Etapa procesului de afiliere:
- Un cumpărător online decide să cumpere un articol
- Ajunge pe orice site de afiliere
- Este redirecționat către site-ul comerciantului sau publisher-ului
- În cele din urmă, cumpărătorul face achiziția și comerciantul recompensează afiliatul pentru eforturile sale
Afiliatului i se va oferi o adresă URL de urmărire simplă livrată direct de la compania afiliată sau compania de produse pentru a urmări traficul și vânzările pe care le efectuați prin intermediul site-ului dvs. sau prin alte tehnici promoționale. Evident, URL-ul va fi doar al dvs., astfel încât compania să vă poată identifica imediat ce vindeți produsul. Multe companii care vând produse precum pantofi, genți sau servicii de găzduire web oferă de obicei un program de afiliere. Puteți pur și simplu să vă înregistrați la program și să aveți link-ul de urmărire. În momentul în care scrii despre produsul lor, poți pur și simplu să folosești link-ul de urmărire afiliat pentru a recomanda site-ul companiei. Dacă cititorii dvs. cumpără ceva, veți primi un comision.
Fiecare program de afiliere are un TOS. Dacă o companie este interesată să își protejeze brandul de comerciant, atunci trebuie să aibă un TOS (Terms of Service). Definește ce este acceptabil și ce nu este pentru afiliații tăi. Fără un TOS, arătați că nu vă pasă cum un afiliat îți promovează produsul sau brandul. De exemplu, multe dintre ele oferă o perioadă pentru cookie-uri de 60 de zile, ceea ce înseamnă că dacă un vizitator folosește link-ul tău special de afiliere pentru a ajunge la pagina de vânzări a site-ului și a cumpăra ceva în următoarele 60 de zile, vei fi supus la comisioane de vânzări.
Să clarificăm aceste aspecte
Iată câțiva termeni comuni asociați cu Affiliate Marketing:
- Affiliates: un Publisher, care folosește un link către programul de afiliere pentru a promova și face vânzări
- Affiliates Marketplace: Există multe Marketplace-uri precum Shareasale, CJ și Clickbank. Acestea funcționează ca baze de date centrale pentru programe de afiliere pe nișe diferite
- Affiliate Software: software folosit de companii pentru a crea un program de afiliere pentru produsele lor
- Affiliate Link: un link special de monitorizare dat de programul dvs. de afiliere pentru a urmări progresul promovării
- Affiliate ID: similar cu link-urile de afiliere, dar multe programe oferă un ID unic pe care îl puteți adăuga la orice pagină a site-ului
- Metoda de plată: Diferite programe de afiliere oferă diferite metode de plată. Exemplu: PayPal
- Manager de afiliere: Multe companii au manageri de afiliere dedicați pentru a ajuta publisherii să învețe mai mult, oferindu-le sfaturi de optimizare
- Procentaj de comision: procentul pe care îl veți primi în veniturile afiliate pentru fiecare vânzare
- Affiliate Marketing pe două niveluri: este o modalitate bună de a face bani dintr-un program de afiliere. Cu această metodă, recomandați altor persoane să se alăture programelor de afiliere și să primească un comision atunci când un sub-afiliat face o vânzare. Această intrare este cunoscută și sub denumirea de comision de sub-afiliere.
- Landing Page: un produs de vânzare unic sau o pagină demo folosită în scopul creșterii vânzărilor. Multe dintre programele pe care le promovați au multe pagini de destinație și puteți efectua teste A / B pentru a vedea care pagini se transformă mai bine decât altele.
- Veniturile afiliate clienților: Multe companii oferă venituri afiliate clienților, persoanelor care realizează vânzări de afiliere multiple pentru acestea
- Link Clocking: Majoritatea link-urilor de urmărire sunt prea lungi și complexe. Folosind o tehnică de scurtare a acestora, puteți converti link-uri proaste în unele care pot fi citite și interpretate de cititorii dvs.
- Cupoane pentru clienți: Multe programe urmăresc afilierea pentru a crea cupoane pentru clienți, care sunt de asemenea, folosite pentru a urmări vânzările. Cupoanele de reducere pentru clienți vă ajută să creșteți numărul de vânzări afiliate. Pentru companiile care oferă un program de afiliere, acesta este unul dintre cele mai bune moduri de a obține promoții gratuite. De exemplu, ori de câte ori vedeți cupoane sau link-uri la reduceri, este posibil ca acestea să fie link-uri de afiliere, iar atunci când faceți o achiziție, webmasterul câștigă bani.
În acest moment, s-ar putea ca întrebările să apară spontan.
Așadar, permiteți-mi să răspund la câteva dintre întrebările cele mai solicitate de Webmasters și Marketers cu privire la Affiliate Marketing.
Affiliate marketing este ilegal?
Nu, nu este ilegal, deoarece utilizați doar link-ul dvs., în comparație cu un link direct către orice site.
Affiliate Marketing și serviciile Adsense: le puteți folosi pe amândouă?
Da, puteți utiliza affiliate marketing și serviciile Google Adsense.
Găsesc un link de afiliere pentru fiecare tip de produs al companiei?
Nu toate companiile oferă un program de afiliere, desigur, dar pentru cei care oferă un program de acest fel, puteți verifica site-ul lor pentru informații suplimentare. Când căutați, asigurați-vă că veți consulta pagina cu Întrebările frecvente (FAQ) ale companiei, dacă au una. Un alt mod de a găsi aceste informații este de a face o simplă căutare Google. De exemplu, unul scrie următoarea propoziție pe Google: „nume de produs” +” program de afiliere ”și vă permite să aflați imediat dacă are sau nu un program de afiliere). Aceasta ar trebui să vă ducă la un landing page. Multe companii folosesc o piață de afiliere precum ShareASale, CJ sau Clickbank. Acestea sunt gratuite și puteți crea un cont gratuit.
Cum găsesc produse noi de promovat?
Marketing Places menționate sunt cele mai bune locuri pentru a începe căutarea dvs. de affiliate marketing. Puteți căuta nișa preferată și puteți vedea cele mai bune programe de afiliere.
Este important să aveți un blog pentru promovarea afilierii?
Nu neapărat, dar blogul este cu adevărat cel mai bun instrument de promovare. Cu aceasta, puteți utiliza metode precum PPC sau publicitate pentru a promova un produs. Așa funcționează affiliate marketing-ul. Este important să subliniem că o modalitate eficientă de a obține cele mai bune oportunități de affiliate marketing este să ai un blog și să îl folosești pentru o promovare corectă.
Cât costă să te înscrii la un program de afiliere?
Nu există nicio taxă pentru a vă alătura programului de afiliere, cu toate acestea, costul dvs. total depinde de tehnica de promovare pe care o utilizați. De exemplu, o postare pe blog nu costă mult, dar PPC Marketing, DEM sau Mail Marketing au prețuri diferite.
De ce calificare aveți nevoie pentru a deveni afiliat?
Nu este necesară o calificare specifică pentru a deveni un marketer afiliat, cu toate acestea, deținerea de bune abilități de digital copywriting și abilități de marketing ar fi un avantaj suplimentar.
Există programe disponibile care transformă automat link-urile normale în link-uri de afiliere?
Există puține rețele precum Viglink și Skimlinks care transformă automat link-urile normale în link-uri de afiliere.
De câți bani ai nevoie pentru a face affiliate marketing?
După cum s-a definit anterior, nu există nicio limită la suma de bani pe care o puteți obține din programele de afiliere. Totul depinde de programele pe care le promovați și de câte conversii efectuați. Dacă un afiliat este bun, poate porni și de la 50 de euro în funcție de cum procedează primul afiliat, apoi într-un timp scurt să ajungă la 400-500 de euro pe lună de la promovarea produselor.
Exemplu de marketing afiliat de succes
Cazul Amazon
Affiliate Marketing pentru Amazon este printre cel mai iubit și cunoscut. În primul rând, Amazon, după cum știe toată lumea, este unul dintre cele mai populare site-uri de comerț online din lume și cu un alt grad de fiabilitate pentru diverse tipuri de achiziții online.
În plus, gestionarea programului de afiliere este foarte simplă. Până de curând, cea mai mare problemă a fost aceea de a putea accesa platforma pentru a dezvolta coduri de afiliere, codurile HTML aferente și de a nu putea modifica grafica promoțională de pe site. Acum s-a avansat enorm! Amazon a lansat primul plugin oficial, Amazon Associates Link Builder, care are ca scop accelerarea căutării produselor și inserarea de bannere promoționale sau simplele link-uri de afiliere pe site-urile WordPress. Prin intermediul plugin-urilor puteți edita bannere cu un cod CSS și crea noi template-uri în CSS și HTML.