Cât costă un site web?
Dacă vă gândiți să investiți în crearea unui site web, cu siguranță prima întrebare pe care v-ați pus-o a fost: cât costă un site web?
Evaluarea unui pret corect pentru un site web nu este chiar usoara, pentru ca există multe variabile implicate care fac ca prețurile să fluctueze.
Pentru a vă face o idee despre costurile creării unui site web, vă putem ajuta să aflați despre diversii factori care contribuie la determinarea acestora, precum și despre criteriile de recunoaștere a unui site web excelent și de ce să evitați să vă bazați pe persoanele neprofesioniste, cheltuind bani fără a obține rezultatele dorite.
Cum să evaluez o ofertă pentru crearea unui site web?
În orice caz, trebuie spus că prețul corect pentru crearea unui site web, indiferent de tipul de site pe care intenționați să-l creați, constă în costuri de dezvoltare și costuri de întreținere, acestea din urmă fiind luate în considerare uneori ca fiind de prisos, dar care totodată, implică o cheltuială mai mare dacă nu sunt bugetate în avans, solicitând apoi o intervenția de urgență. Mai mult, printre costurile de gestionare pentru crearea unui site web, există și cele pentru serviciile de găzduire, domeniu și accesorii, cum ar fi backup, asistență de sistem, e-mail, toate costurile fixe în general, care trebuie bugetate indiferent de cantitate sau orele de lucru necesare pentru crearea unui site web.
Costul unui site web
Pentru ceva simplu, vorbim despre crearea unui site web folosind un CMS puternic open source comun, precum WordPress. Această soluție ne permite să definim costuri care sunt ușor comparabile pe piață. Prin urmare, considerăm ca factorii enumerați mai jos influențează costul unui site în WordPress.
Proiectare grafica și web design
Primul element care contribuie la costul unui site web este proiectarea grafica și designul web. Acest aspect afectează foarte mult prețul unui site, în special pentru site-urile care au multe template-uri pentru pagini diferite. Proiectarea grafică are ca scop definirea împreună cu aspectele grafice ale clienților, interfețele, elementele și metodele de navigare, utilizarea conținutului. La aceasta contribuie diverși profesioniști: designeri grafici, front-end developer, user experience developer, programatori.
Costul acestui aspect poate fi redus considerabil dacă sunt utilizate template-uri deja dezvoltate. O sursă foarte renumită pentru template-uri este https://themeforest.net/ pe care puteți găsi mii de teme de calitate excelentă.
În general, proiectarea grafica poate fi în jur de 200-300 Euro la 1000 Euro pentru site-uri mai complexe, cum ar fi platformele web personalizate.
Integrarea funcționalităților specifice
Odată cu utilizarea tot mai mare a CMS-urilor pentru crearea de site-uri web dinamice, formularea unei estimări a costurilor bazată pe numărul de pagini își pierde sensul. Cu un CMS, este posibil să creezi conținut și pagini într-un mod foarte simplu.
Ceea ce contribuie în general la crearea prețului unui site web este funcționalitatea.
Cele mai frecvente sunt:
- managementul blogurilor și comentariilor
- comerț online și plăți
- integrarea diferitelor funcții multilingve
- zone restricționate și acces controlat la anumite zone ale site-ului
- zonele de descărcare și documentare
- căutare avansată pe site-ul cu conținut dinamic
- platforme si aplicatii web custom (SAAS)
După cum vedeți, posibilitățile sunt multiple și, prin urmare, costurile pot fi foarte diferite. Mai jos, le regăsiți pe cele mai comune astazi privind parametrii costului:
- management de bloguri și comentarii: de la 300 de euro la 600 de euro
- comerț online și plăți: de la 600 Euro la 2000 Euro pentru un site cu o singură limbă, pe care poți plăti cu card de credit
- integrarea diferitelor caracteristici multilingve: costuri variabile în funcție de funcționalitate, începând de la 100 de euro pe o limbă suplimentară până la câteva mii pentru integrarea site-urilor complexe în limbă
- zone rezervate și acces controlat la anumite zone ale site-ului: începând de la 300 de euro pentru gestionarea normală a utilizatorilor cu WordPress, până la câteva mii de euro pentru configurații de acces speciale, grupuri de utilizatori, integrări ale bazelor de date ale companiei etc.
- zone de descărcare și documente: începând de la 400 de euro, în funcție de tipul de document, de versiune, de accesibilitate etc.
- platforme si aplicatii web custom (SAAS): începând de la 2000 de euro
Numărul de pagini și crearea de conținut
Dupa acestea, există partea de conținut al unui site web, un alt aspect care contribuie la formarea prețului unui site WordPress. Dacă redactarea textelor este încredințată unui conținut web (cifră atribuită scrierii de texte pentru web), prețul este, evident, mai mare decât cel obținut prin furnizarea textelor la o agenție web personală. Cu toate acestea, nu numai calitatea textelor, ci și optimizarea motoarelor de căutare, pe care doar un redactor expert le poate garanta, este importantă. Modificările prețurilor apar și pe baza cantității continutului si a numărului de pagini și articole care alcătuiesc un site web, care în mod evident necesită timp și grijă în realizare
În general, pentru a face unele prețuri, o redactare pregătită, cu un fond SEO, operează cu costuri cuprinse între 15 și 50 de euro pe pagina, în funcție de subiect și limbă.
Optimizare pentru motoarele de căutare
Estimarea costului unui site web fără a ține cont de prețul pentru serviciul SEO (optimizarea motoarelor de căutare) este de neconceput în prezent. Numărul de site-uri web este în continuă creștere, iar pagina cu rezultate Google este doar una (cea mai importantă, desigur, precum și singura pe care utilizatorul o consultă în 90% din cazuri). Prin urmare, realizarea și așteptarea ca acesta să ajungă singur pe prima pagină, deși concurenții investesc aproape sigur în această lucrare de optimizare, este destul de inutil.
“În prezent, un consultant SEO lucrează pentru concurenții dvs., ce mai așteptați?”
În general, costurile SEO trebuie împărțite în costuri de pornire a proiectului și costuri de gestionare, întreținere și raportare. Pe acest site web este posibil să găsiți detalii pentru costurile SEO, cuprinse între 100 de euro și câteva mii pentru fazele de pornire, analiză, audit site și definirea planului de acțiune. Apoi, în fazele de gestionare, monitorizare și raportare, costurile variază în funcție de obiectivele vizibilității, pieței și competitivității, de aceea de la aproximativ 200 Euro pe lună la câteva mii pentru proiecte mai complexe.
Cum se estimează prețul pentru crearea unui site web
După o analiză a costurilor necesare pentru crearea unui site web, să analizăm care sunt criteriile pentru o estimare corespunzătoare.
În primul rând, înainte de a solicita orice ofertă, este recomandat să aveți un răspuns precis la cele patru întrebări de mai jos:
- ce vreau să comunic
- cui vreau să comunic
- cât sunt dispus să cheltuiesc
- care sunt parametrii (obiectivele) care îmi vor oferi un rezultat ROI (rentabilitatea investiției)
Atunci când alegeți un furnizor pentru crearea unui site web este necesar să evaluați imediat profilul posibilului furnizor, pentru a înțelege dacă preferați să fiți ajutat de o agenție sau de un freelancer.
Freelancerii au adesea abilități pentru crearea de site-uri simple, însă agențiile web oferă mai multe resurse, o anumită experiență și garantează o continuitate mai mare în relații și o mai mare punctualitate în asistență. Acest aspect reflectă în mod evident prețul și nivelul serviciilor în joc.
Cu toate acestea, indiferent dacă contactați o agenție de creare a site-urilor web sau un profesionist în domeniu, aici sunt câteva elemente fundamentale pentru a evalua mai bine o ofertă pentru crearea unui site web.
- WordPress este un open source CMS și gratuit. Dacă cineva vă oferă un abonament anual evaziv la aceasta platforma, aveți grijă pentru că vă poate înșela. De plătit pot fi template-urile, plugin-urile si diversele componente ale diferitului CMS, deși acest CMS în sine nu oferă un cost anual pentru utilizare sau licență.
- Instruirea este importantă. Selectați ofertele care includ orele de pregătire în cheltuielile tale. Construcția și întreținerea periodică sunt încredințate agenției, dar este corect ca agenția să aibă grijă să-și pregătească în mod adecvat clienții, făcându-i independenți în lucrările obișnuite ale proiectului.
- Periodicitatea rapoartelor privind activitățile de marketing sau SEO. Dacă doriți să adăugați un serviciu de marketing web și optimizare a motoarelor de căutare la crearea unui site, verificați întotdeauna cât de des este furnizat raportul de activitate (date despre vizualizări, click-uri de trafic etc.). Cu cât este mai frecventă, cu atât veți avea o idee despre cum merge investiția dvs. și veți evalua activitatea agenției.
- Nu se percepe nicio taxă pentru indexarea unui site web. Fii prudent de cei care o plasează printre elementele de cheltuieli dintr-o ofertă. În primul rând pentru că indexarea unui site web este o operațiune pe care Google o face automat, în al doilea rând pentru că este fie un semn că vor să te înșele, fie nu știu diferența dintre indexarea și poziționarea unui site web. Misiunea agenției este de a structura site-ul corect pentru a încuraja indexarea, dar nu poate fi considerată o cheltuială separată.
- Asigurați-vă că există un serviciu de asistență și întreținere. Securitatea site-ului dvs. web trebuie să fie o prioritate. Considerați că integritatea site-ului dvs. web poate avea implicații importante, atât economice, cât și juridice. Nu uitați de actualizări și de toate activitățile care vă pot garanta menținerea site-ului dvs. în timp și siguranța acestuia. Alegeți ofertele care oferă în mod clar un cost pentru asistență după ce site-ul este pus online.
- Ferește-te de prețurile extrem de mici. În acest domeniu, aproape nimic de calitate nu corespunde prețurilor mici. În același mod, însă, chiar și cifrele exagerat de mari nu reflectă întotdeauna o muncă eficientă și de valoare.
- Verificați portofoliul și recenziile. Priviți cu atenție site-urile create de potențialul dvs. furnizor. Verificați feedback-ul și opiniile clienților anteriori, de exemplu, verificând pe Google, Facebook și LinkedIn. Verificați dacă furnizorul dvs. are experiență consolidată și dacă garantează continuitatea relațiilor.
- Redactarea unei politici de confidențialitate și cookie-uri. Asigurați-vă că site-ul respectă legislația și din punct de vedere legal, că agenția prevede ca redactarea personalizată a politicilor și datelor companiei care vor fi incluse pe site să fie conforme.
- Feriți-vă de soluțiile gata făcute. Dacă nu există o analiză a sectorului de referință, un nivel de cunoaștere pe care îl aveți despre obiectivele comerciale și ținta dvs., munca nu va fi probabil cea mai îngrijită.