Diferența dintre website-ul responsive și cel adaptiv

Site web responsive vs site web adaptiv: cine câștigă? Dacă te întrebi care sunt diferențele dintre un site cu un design web responsive și unul cu un design web adaptiv, în acest articol vei găsi răspunsurile. Vom vedea cum trebuie să arate un site pentru a-l numi Mobile Friendly și care sunt diferențele substanțiale în aspectul site-urilor. Înainte de a îți spune dacă este mai bine să adopți o anumită strategie în crearea site-ului tău web să vedem de ce este important ca un site să fie responsive.
Un design web mobil friendly este ceea ce face navigarea ușoară și plăcută chiar dacă ne conectăm printr-un dispozitiv mobil. Aceasta este o caracteristică indispensabilă astăzi: Google are ca obiectiv să ofere tuturor utilizatorilor săi o experiență pozitivă de navigare și, prin urmare, arată că printre primele rezultate ale căutării există întotdeauna site-uri ușoare de parcurs, cu o structură simplă, denumirea concretă fiind „user friendly”.
Astăzi, mai mult de jumătate dintre utilizatorii web se conectează la rețea prin intermediul dispozitivelor mobile și, prin urmare, un site bun este cel care ține cont de toate aceste date.
Un site este mobil friendly dacă:
- nu utilizează software problematic pentru dispozitive mobile, cum ar fi Flash;
- prezintă conținut care poate fi citit fără a utiliza zoom și fără a fi nevoie să rotești orizontal ecranul
- trecerea de la un conținut la altul este simplă și intuitivă.
Site responsive: ce este?
Un site este responsive dacă recunoaște dispozitivul cu care utilizatorul navighează și, prin urmare, își va adapta template-ul și funcțiile, ținând cont de dimensiunea afișajului.
În plus, cei implicați în crearea unui website responsive ar trebui să se asigure că interfața site-ului are diferite moduri de afișare, astfel vizualizând conținutul (imagini, meniuri, orice coloane și grile, etc …), se vor adapta in funcție de acestea.
Website responsive: exemple
Imaginea de mai jos arată o comparație între cele două:

Se poate observa cum imaginea din stânga prezintă o pagină care nu se potrivește cu dispozitivul. De fapt, dacă ne conectăm la site de pe un smartphone sau tabletă, textul și imaginile nu vor fi adaptate, ci în dimensiuni reduse. Cine nu a găsit cel puțin o data un site cu navigare și citire imposibilă? Vorbesc despre site-urile care solicită să dai zoom și să deplasezi pe ecran pentru a putea citi conținutul.
Imaginea din dreapta arată că pagina se potrivește tipului de dispozitiv și se citește și navighează ușor. De asemenea, nu numai template-ul este schimbat în funcție de dispozitiv, ci și funcțiile alături de meniuri.
În videoclipul de mai jos, vei vedea exemple mai detaliate despre diferența dintre cele două tipuri:
Site adaptive: ce este?
Un design web adaptiv nu reprezintă o variantă favorabilă utilizatorului, pentru că în funcție de ce rezoluție are dispozitivul de pe care accesează, apare un design diferit din care dispar elemente.
Proiectarea site-ului responsive prezintă un singur template care se adaptează fără probleme la elementele interne, astfel încât să ofere utilizatorului un afișaj optim în spațiul disponibil. Astfel, pentru ca site-ul adaptiv să reprezinte o variantă bună, ar trebui creat câte un template pentru fiecare device existent în prezent. Iar acest lucru este imposibil.
Un exemplu foarte metaforic, dar eficient este imaginea de mai jos:

Concluzii: responsive VS adaptiv

Pe scurt:
- în cazul site-ului web responsive,browserul va recunoaște dispozitivul, iar template-ul va răspunde cu un design adecvat tipului de dispozitiv;
- pe site-ul adaptiv, serverul va recunoaște în schimb dispozitivul cu care utilizatorul consultă site-ul și va oferiun template disponibil, care este potrivit pentru dispozitivul respectiv, eliminând imaginile sau textul pentru a accelera timp de încărcare.
Prin urmare, avantajul site-ului responsive constă în primul rând în facilitate (există un singur template care se adaptează în funcție de dispozitiv): cu cât este mai bine creat un site, cu atât mai puțin timp durează pentru a se încărca, iar Google va fi fericit și va recompensa acel site, punându-l în primele poziții.
Al doilea avantaj este legat de necesitatea implementării modificărilor pe măsură ce pe piață apar noi dispozitive, deoarece conținutul se va adapta întotdeauna la dispozitiv.
Un site responsive este soluția optimă pentru un site care nu este doar mobile friendly, ci și user friendly pentru că este plăcut și ușor de navigat.
Închei acest articol cu o sugestie de instrument gratuit foarte util oferit de Google pentru testarea site-ului tău. Instrumentul îți va arăta cum se vede site-ul tău de pe un smartphone.
Ce spun rezultatele testului? Dacă nu ai obținut un rezultat foarte bun sau dacă ești nesigur privind eficiența site-ului tău, contactează-ne pentru a afla părerea unor profesioniști!