Poți avea încredere în Google PageSpeed Insights?
După crearea website-ului și optimizarea SEO, este bine să se efectueze anumite teste. Pune-te în locul utilizatorului, privește întregul site și încearcă să efectuezi diverse sarcini. De exemplu: trimite un formular, adaugă un produs sau descarcă un pdf. Pe scurt, trebuie să verifici conținutul, să testezi funcționarea linkurilor și să verifici încărcarea corectă a paginilor.
Când vorbim despre viteza unui site web, ajungem întotdeauna la Google PageSpeed Insights. Un instrument care este, fără îndoială, puternic și util, dar tu ești sigur de eficiența sa?
Iată câteva concluzii la care am ajuns în urma unor teste pe acest subiect:
Evaluarea vitezei de încărcare: abordare (adesea greșită)
Viteza de încărcare este extrem de importantă pentru fiecare site. Atât pentru utilizatori, cât și pentru motoarele de căutare. Ambele doresc conținut de calitate, accesibil și utilizabil în cel mai scurt timp.
În faza de testare, întrebarea pusă cel mai des este următoarea: „ Este rapid site-ul? “. O întrebare mai mult decât legitimă, ridicată de antreprenori și marketeri digitali. Din păcate, uneori sfârșim tratând problema cu o abordare greșită. Cei care încearcă să-și dea un răspuns adesea nu au abilitățile și instrumentele potrivite pentru a o face.
Google PageSpeed Insight este, cu siguranță, unul dintre cele mai populare instrumente, apreciat în numeroase articole și în cadrul cursurilor de marketing web. Să facem un pas înapoi: în ce constă mai exact acest instrument? Și mai presus de toate: este într-adevăr atât de important?
Ce este PageSpeed Insights și cum funcționează
Conform definiției oficiale de la Google, PageSpeed Insights (PSI) este un instrument dezvoltat pentru a evalua performanța unei pagini atât pe mobil, cât și pe desktop, oferind și indicații practice pentru îmbunătățirea acesteia.
Mai mult, PageSpeed Insights folosește atât date de laborator, cât și empirice, colectate „în teren”. Cele de laborator sunt utile pentru performanțele de depanare și sunt colectate într-un mediu controlat. Atenție, deoarece Google în sine spune că așa numitul instrument DataLab nu reușește să surprindă blocajele care apar în experiența reală a utilizatorului.
Rezultatul PageSpeed Insights se schimbă și fără modificarea site-ului
John Mueller de la echipa Google susține că scorul PageSpeed Insights se poate schimba fără ca modificările aduse site-ului să fie testate cu instrumentul.
Aceste informații au fost preluate dintr-un interviu cu Mueller publicat pe Twitter, privind rezultatele PageSpeed, Mueller spune că aceste scoruri nu sunt măsurători fizice și se pot schimba în timp indiferent dacă site-ul web s-a modificat sau nu.
În cele din urmă, Mueller consideră că aceste instrumente ar putea fi utilizate pentru a găsi modalități și idei pentru a îmbunătăți site-ul. Însă, atingerea unui anumit scor de viteză al paginii, nu ar trebui în niciun caz privit ca un obiectiv final.
Aceasta este o primă explicație pentru fluctuațiile scorului PageSpeed la care a făcut referire utilizatorul Twitter.
Mai jos găsești un exemplu:
Cum este posibil ca Booking să aibă un scor atât de scăzut?
Haideți să aflăm:
Din aceste ecrane vă arătăm cum s-a schimbat scorul de pe PageSpeed Insights al Booking.com prin simpla reîncărcare a paginii.
Incredibil, nu-i așa?
Si vorbim despre unul dintre cele mai de succes site-uri de pe net, care investește milioane de dolari în optimizarea ratei de conversie. Nu este surprinzător, în acest domeniu este considerat un exemplu de urmat. Dacă conducerea Booking ar lua aceste rezultate în serios, ar renunța la tot departamentul său IT.
PageSpeed Insights vs WordPress
Când încercați să testați un site WordPress, cea mai interesantă statistică este timpul necesar pentru testarea încărcării site-ului. Ce resurse au fost încărcate, cât a durat să le încărcați și ce elemente au fost testate. Din păcate, Google PageSpeed Insights nu vă dezvăluie toate aceste informații.
Ce măsoară de fapt Google PageSpeed Insights?
Google PageSpeed Insights evaluează site-ul dvs. pe baza a ceea ce Google consideră a fi cele mai bune practici, nu neapărat aceleași luate în considerare de WordPress și de regulile generale de dezvoltare web.
Dacă aruncați o privire la pagina rezultatelor testelor din Google PageSpeed Insights, nu veți vedea date care menționează viteze reale de încărcare: Google va analiza și clasifica site-ul dvs. în conformitate cu cele mai bune practici ale sale.
Este adevărat: un scor ridicat este legat de o experiență rapidă a utilizatorului. Însă, Google nu îți oferă nici o garanție pentru asta.
Nu spunem că nu trebuie să vizați un scor mare în acest instrument sau că sugestiile lor sunt total greșite.
Vă spunem că nu ar trebui să acordați prea multă atenție detaliilor testului lor, încercați să vă concentrați mai mult pe viteza reală a site-ului dvs. și pe o experiență cât mai bună a utilizatorului.
Dacă utilizatorii percep rapid site-ul dvs. și dacă aveți conținut bun, sunt interesați. Astfel, aveți de câștigat, chiar dacă rezultatul nu este perfect pe Google PageSpeed Insights!
Este posibil să fi auzit sau citit deja despre unele dintre aceste probleme critice dacă lucrați în domeniul turismului. PageSpeed Insights a fost deseori nominalizat în această industrie pentru a genera zvonuri negative despre performanțele slabe. Face parte din efortul Google de a încuraja site-urile de înaltă performanță să utilizeze instrumentul său. În special, acest lucru a fost accentuat odată cu creșterea utilizării web de pe mobil, deoarece, se pare că PageSpeed Insights pare o modalitate mai ușoară de a afla performanța site-ului în comparație cu concurenții săi.
Rezultatele testelor noastre
Aceste imagini nu au nevoie de mai multe explicații. Mai sus s-a demonstrat deja situația negativă și perpetuă a booking.it pe PageSpeed Insights și … Nu, nu este un caz singular.
Am testat alte site-uri web importante pe PageSpeed Insights pentru a le vedea scorul pe această platformă. Rezultatele sunt destul de neplăcute.
Scor PageSpeed Insights Ebay
Scor PageSpeed Insights Amazon
Cum este posibil ca o marcă ca Amazon, care investește milioane în marketingul online și SEO, să aibă un scor de 54 pe o scară de la 1 la 100? În cazul în care 54 este considerată în mod cert o valoare îngrijorătoare.
Ai încredere în experți
În afară de probleme și situații critice, PageSpeed Insights este un instrument pentru dezvoltatori. Cu toate acestea, instrumentul a fost folosit de mai multe ori fără acest avertisment critic și necesar. Nu a fost proiectat pentru a fi gestionat de oameni care nu vorbesc limbajul tehnic al performanței. Întrebările frecvente despre Insights presupun că utilizatorul mediu este un webmaster.
PageSpeed Insights creează confuzie dacă nu știm să îl utilizăm corect. Este mai concret un scor 100/100 de la un test online decât experiența reală a unei persoane reale care vizitează site-ul dvs. web.
Utilizarea greșită a acestui instrument are consecințe reale mai ales pentru companii. Este corect ca această analiză să o lăsați în mâinile profesioniștilor și să utilizați valorile care contează pentru a evalua performanța site-ului.
Așadar, dacă nu aveți cunoștințe bune despre Javascript și SEO, eliminați PageSpeed Insights din preferințele dumneavoastră. Nu pierde timpul urmărind un vot care nu contează. Concentrați-vă pe adevărații factori de optimizare SEO și oferă o experiență bună utilizatorilor.
Știți sigur că site-ul dvs. web este prea vechi, problematic și că trebuie să-l refaceți? Aveți nevoie de consultanță profesională SEO pentru a fi printre primele rezultate ale căutării?
Echipa noastră este aici pentru tine. Nu ezita! Povestește-ne despre proiectele tale și hai să le dezvoltăm împreună!