Cum se scrie un Call To Action eficient: 4 sfaturi și exemple originale
Cum scrieți un Call To Action (CTA) care atrage trafic și clienți pe site-ul dvs. web? Să începem prin introducerea funcționalității și potențialului CTA, un termen englezesc care înseamnă literal „apel la acțiune”.
Call To Action-ul este o frază textuală, posibil creată grafic, care are ca scop să-l facă pe utilizator să efectueze o acțiune. Principiul este simplu: nu poate lăsa îndoieli cu privire la acțiunile întreprinse de cititor. Oamenii care vă văd reclama și poate ajung la site-ul dvs. trebuie să înțeleagă clar cum să navigheze, ce acțiuni să facă pentru a ajunge la rezultatul dorit.
De ce ai nevoie neapărat de propoziții eficiente pentru CTA? Pentru ce sunt ele în ceea ce privește obiectivele de marketing web?
Nu toți vizitatorii care ajung pe site vor face click unde doriți. Iar fără aceste click-uri, nu veți primi comenzi, cotații sau participanți la evenimentele dvs.! Astfel, este esențial să convingeți utilizatorul să dea click dacă vede anunțul dvs. sau dacă intră pe platforma dvs.
Desigur, crearea unui CTA perfect necesită o particularizare: convingerea oamenilor potriviți să facă click pe el . Tot ce aveți nevoie este o înțelegere a publicului dvs. țintă, ce vor ei cu adevărat și cât de mult își doresc.
Iată 4 puncte importante despre cum se poți scrie propoziții Call To Action!
1. Nu construi un CTA banal
Nu uitați că pentru a scrie CTA-uri eficiente, textul mesajului trebuie să fie convingător, dar mai ales scurt și concis, potrivit pentru obiectivele pe care doriți să le atingeți, care, în general, pentru cei care lucrează în marketingul digital, sunt legate de vânzările online.
Mai întâi, să vedem cum să NU scrieți un CTA.
Evitați să folosiți propoziții prea banale și evidente. Desigur, cele pe care le-ați văzut cel mai frecvent sunt cele clasice: „Faceți click aici”, „Cumpărați aici”, „Descărcați aici”. Aceste CTA-uri au fost întotdeauna utilizate, în special pe bannerele publicitare pentru rețeaua de afișare. Aceste bannere nu sunt potrivite pentru CTA.
Există 5 formate pe care Google le acceptă pentru campaniile Google Ads Display:
- 300 x 600
- 90 x 728
- 320 x 150
- 320 x 100
- 250 x 300
Deoarece acestea au dimensiuni reduse, frazele esențiale Call To Action sunt încă o alegere bună.
Cu toate acestea, încercați să fiți creativ și intrigați utilizatorul! Nu uitați că pentru a avea succes, un CTA trebuie:
- Să fie specific, reamintește-ți produsul / serviciul pe care vrei să-l oferi. De ex.: Vreți să vă măriți traficul pe site astăzi
- Să conțină beneficiul, să evidențieze soluția pe care vrei să o oferi. Cu siguranță este captivant și eficient ca oamenii să primescă o informație folositoare în urma click-ului. Ex. Află cum poți gestiona paginile Instagram pentru companiile locale
Tips, think different!
👉 „Nu faceți click aici” 👈
Cum vă simțiți să auziți că propoziția de aici are o rată crescută de click-uri? Nu vă trezește curiozitatea? 😉
Se știe că emoțiile negative sunt mai puternice decât cele pozitive. Oamenii sunt înclinați în mod natural să îndrăznească ceea ce li se spune să nu facă. Adesea, aprinderea curiozității prin interzicerea unei acțiuni este tocmai ceea ce declanșează atenția utilizatorilor.
Evident, încearcă să contextualizezi această negare, astfel încât să poată avea sens și să nu fie ineficientă!
2. Urgența: Expresii puternice de Call To Action
Când vine vorba de CTA, cuvintele ca: “astăzi”, “acum”, “începeți”, vă vor ajuta să obțineți mai multe click-uri: încurajați oamenii să acționeze imediat. Transmiteți importanța mișcării instantanee.
Urgența poate fi accentuată de așa-numitul efect de penurie. „Efectul de penurie” sau disponibilitatea limitată a unui produs produc o dorință mai mare de a încerca să obțină ceea ce este rar. Oamenii stabilesc imediat o ecuație mentală: cu cât este mai rar un produs, cu atât este mai mare valoarea pe care o posedă.
Această ecuație este o alegere rapidă a gândirii care simplifică procesul de luare a deciziilor prin reducerea efortului cognitiv, făcând utilizatorul mai înclinat să finalizeze rapid tranzacția. Prin urmare, dacă oamenii simt o urgență cu privire la oferta dvs., obiectivul a fost atins.
O strategie folosită adesea de Amazon, care organizează zile specifice cu super reduceri, comunicând aceste promoții în principal prin mesaje, cum ar fi: „Oferte valabile doar în aceste zile!”, „Disponibilitate limitată”.
Și nu numai asta.
Timpul înseamnă bani. Dacă puteți economisi timpul potențialului dvs. client sau măcar dacă îl puteți face să creadă acest lucru, oferindu-i soluții rapide pentru problema care l-a împins să vă caute, va aprecia cu siguranță. Așadar, concentrați-vă să-l faceți să perceapă necesitatea serviciului dvs.
Folosite în mod corect, afirmațiile precum: succes instantaneu, da, acces direct, obține imediat, vor provoca puternic cititorul să continue, să facă click pe butonul CTA și să facă ceea ce aștepțați de la ei.
3. Designul potrivit pentru butonul CTA
Designul joacă un rol esențial atunci când vine vorba de un buton CTA.
În primul rând, experiența noastră ne spune că dacă vindeți un produs (de exemplu, o piesă de îmbrăcăminte), plasarea imaginii produsului deasupra butonului CTA crește mult rata de click, deoarece oamenii pot vedea o reprezentare a ce vor primi.
Acest lucru permite utilizatorului să vizualizeze „rezultatul final” al acțiunii, determinându-l să continue achiziția!
Dacă în loc de pictograma produsului, imaginea care trebuie introdusă, necesită o persoană, asigurați-vă că această persoană privește sau indică spre Call To Action. Acest aranjament creează o concentrare suplimentară pe butonul pe care sunteți interesat să îl evidențiați.
Până acum, totul este simplu, nu-i așa? Dar să nu credeți că s-a terminat! Amintiți-vă că nu numai textul și designul contează, ci și coerența.
Atunci când alegeți culori, combinații de stil, forme și fonturi, respectați și urmați cu precizie indicațiile imaginii de brand pe care doriți să le faceți publicitate. Este necesar pentru recunoașterea mărcii în sine. Nu încercați să schimbați elemente estetice care sunt caracteristice unui CTA. Proiectați imaginea vizuală pe care o are compania.
Urmați regulile companiei pentru a respecta un design coerent, dar țineți cont întotdeauna: CTA-ul dvs. trebuie să iasă în evidență!
Ai nevoie de culoarea fontului pentru a ieși în evidență. Pentru a vă oferi un exemplu, este o alegere bună pentru a opta pentru un fundal alb, dar NU optați ulterior pentru un buton gri deschis.
Alegerea culorii propozițiilor Call To Action nu trebuie să se suprapună cu fundalul. Culoarea fontului nu ar trebui să deranjeze ochii. Până la urmă, vrei să fie plăcut.
Majoritatea butoanelor au una sau mai multe dintre aceste particularități:
- Un fundal curat și contrastant pentru culoarea textului
- Un text / buton distinct
- Un spațiu alb care îl înconjoară
- Forma dreptunghiulară (uneori rotunjită)
- Produs evidențiat
4. Unde să plasați CTA-ul
Am văzut cum să scriem propoziții Call To Action eficiente, care strategii psihologice să exploateze și cum să le prezinți estetic. Acum, trebuie să vă gândiți unde ar trebui să fie poziționat pentru a vă maximiza eficiența!
Evident, poziția butoanelor de acțiune determină numărul de click-uri. Un studiu de la Nielsen Norman Group a observat că oamenii urmează un model în formă de F atunci când citesc paginile web.
Când oamenii îți vizitează site-ul, primul lucru pe care îl fac este să citească primele rânduri într-o mișcare orizontală. Acest lucru înseamnă că plasarea butonului CTA în aceste zone va crește CTR-ul (Rata de click).
În general, nu există o regulă unică pentru a plasa propozițiile Call To Action. La urma urmei, fiecare banner și pagină de destinație este diferită. Deși, pentru unii plasarea CTA în vârf poate fi o oportunitate bună, pentru alții este posibil să nu fie la fel de funcțional.
Poziția CTA-urilor va depinde, de asemenea, de complexitatea ofertei pe care doriți să o prezentați și de numărul de detalii care trebuie furnizate utilizatorului pentru a lua o decizie. Cu cât acest lucru va fi mai articulat, cu atât CTA-ul va fi mutat în partea de jos a paginii. Dacă oferta dvs. este complexă și potențialul client trebuie să citească și să-și filtreze informațiile înainte ca acesta să poată lua o decizie în cunoștință de cauză, plasarea apelului la acțiune sub acest număr vă va oferi cel mai bun rezultat.
De exemplu, dacă intenția dvs. este de a vinde o cameră digitală nouă, va trebui să educați utilizatorul, să evidențiați caracteristicile și să specificați avantajele puternice care îl vor inspira să acționeze. Când va fi interesat de produs, acesta va fi gata să efectueze o comandă.
Ideea este să poziționați butonul cu CTA-ul, astfel încât acestea să influențeze procesul decizional al potențialilor clienți. Ei ar trebui să trezească interesul și să îi sprijine în decizia lor de a acționa.
Va fi necesar să implementăm strategii și teste pentru a analiza comportamentul utilizatorului, observând unde se găsesc propozițiile CTA care au cel mai mare succes.
Să scrie cineva un CTA și pentru mine!
Acum că sunteți guru al CTA-urilor, știți cum să le scrieți și unde să le poziționați pentru conversii maxime! Cu toate acestea, dacă nu vă simțiți atât de încrezători și simțiți nevoia de sfaturi, nu ezitați să ne contactați! Să aducem proiectul la viață împreună! 🙂